مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان تاکید کرد؛

لزوم توجه به تاریخ شفاهی دفاع‌مقدس برای بیان واقعیت‌ها 

سرهنگ پاسدار «حبیبی» گفت: تاریخ شفاهی یک حلقه واسط برای بیان واقعیت‌ها و روایتگری صحیح و انتقال این تجارب به نسل‌های حاضر و آینده است.
کد خبر: ۶۸۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸ - 25July 2024

لزوم توجه به تاریخ شفاهی دفاع‌مقدس برای بیان واقعیت‌ها به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ پاسدار «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه تاریخ شفاهی دفاع مقدس و مقاومت در گیلان که با حضور ۶۰ نفر از پژوهشگران و نویسندگان این حوزه برگزار شد اظهار داشت: تاریخ دفاع مقدس یک ذخیره است که از این ذخیره بایستی برای پیشرفت، رشد ملی و برای آمادگی در میدان‌های فراروی ملت‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه این حادثه تاریخی، منظومه‌ای ازخوبی‌ها، زیبایی‌ها و مزیت‌های ممتازی است که با رنگ جهاد، معنویت و غیرت دینی، قداست و شرافت یافته است افزود: دفاع مقدس فرهنگ و هنر انقلاب را ارتقاء بخشید و ما امروز شاهد گونه‌های فاخری از شعر و ادبیات دفاع مقدس، فیلم، تئاتر و همچنین کتاب دفاع مقدس هستیم که جایگاه بسیار والایی در بین اهالی فرهنگ و هنر دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان ادامه داد: یکی از تاکیدات امامین انقلاب همواره ضبط و ثبت خاطرات دوران انقلاب و رویداد‌های مهم تاریخی و ملی و همچنین نقش‌آفرینی مردم در برهه‌های مختلف و در دوران نورانی دفاع مقدس بوده است.

حبیبی برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی را به‌معنای ترسیم نگاه درست و علمی و منطقی برای ضبط و ثبت خاطرات نخبگان، ادبیان و پیشکسوتان دفاع مقدس دانست و بیان کرد: تاریخ شفاهی یک حلقه واسط برای بیان واقعیت‌ها و روایتگری صحیح و انتقال این تجارب به نسل‌های حاضر و آینده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی گفت: هدف از برگزاری این کارگاه، آموزش نیروی انسانی برای مصاحبه و جمع‌آوری خاطرات پیشگامان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ترغیب و تشویق پیشکسوتان دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای نگارش خاطرات خود به صورت خودنوشت و نیز تجربه‌نگاری و نویسندگی کتاب است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها